X
تبلیغات
رایتل
خاطرات وتجربیات جوانی
دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389
چک لیست مصاحبه مطبوعاتی

موارد ذیل باید مورد توجه روابط عمومی سازمان قرار گیرد
1. اطلاع از نظر مدیر یا تعیین مصاحبه شونده
2. تعیین موضوع ( چند موضوعی و تک موضوعی)
3. تعیین و تنظیم زمان ( زمان از طرف روابط عمومی می‌بایست پیشنهاد می‌شود نه از طرف مصاحبه کننده1 تا4 شنبه بهترین زمان است، با مصاحبه فرد دیگری تداخل نداشته باشد)
4. تعیین مکان برگزاری مصاحبه: میز و صندلی، میکروفن، فضای فیزیکی سالن،‌ محل استقرار مصاحبه شونده مدیر جلسه و مدعوین و خبرنگاران
5. تهیه بیوگرافی مصاحبه شونده : به صورت مکتوب و شفاهی توصیه می‌شود
6. عکاس باید داشته باشیم
7 ضبط داشته باشیم
8. خودکار و مداد باشد
9. اطلاعات یا جزوه آماده باشد
10.‌ آب و پارچ یا لیوان باشد
11. امکانات قبل و بعد از جلسه داشته باشیم.
12. تلفن و فاکس باید تعدادی خارج از سالن وجود داشته باشد و امکانات میل
13. مترجم برای موارد مورد لزوم
14. سی دی عکس از برنامه و شخص مصاحبه شونده استفاده شود.
15. ویدئو پرژکشن و ویدئو آماده باشد ترجیحا لپ‌تاپ و کامپیوتر آماده باشد
16. تهیه لیست خبرنگاران: الف) خبرنگاران روزنامه‌ها ب) خبرگزاری‌ها ج) صدا و سیما د) خبرنگاران تخصصی ه) خبرنگاران آزاد و) عکاسان
17. مشخص کردن کسانی‌که باید در کنار مصاحبه شونده باشند. از سازمان ( معاونین یا مدیر کل یا کارشناس) یا خارج از سازمان ( خیرین یا ... )
18. ارسال کارت دعوت یا دعوت‌نامه الف: مصاحبه شونده ب) موضوع ج) زمان د) اعلام شماره تماس
19. پیگیری و اطمینان از رسیدن دعوت‌نامه
20. یادآوری تلفنی
21. کار ویژه با خبرنگاران رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌‌ها
22. اطلاع به مسئول مربوطه برای تمیز کردن سالن
23. اقدامات روز قبل از مصاحبه: بازید سالن، هماهنگی با حراست و نگهبانی، پیش‌بینی پارکینگ برای خبرنگارانی که خودرو دارند، تست میکروفن و دوربین و ...
24. اقدامات روز مصاحبه، بازید نهایی سالن، حضور قبل از همه در سالم، کنترل نگهبانی و پارکینگ، استقرار مأمور راهنما، پذیرایی تدریجی از دعوت شدگان، یادداشتت خبرنگاران حاضر، شروع مصاحبه با معرفی مصاحبه شونده توسط روابط عمومی، کنترل نظم سالن، خیرمقدم، اسامی خبرنگاران رو مصاحبه شونده بدهیم. اگر خبرنگاری خواست سؤال کند، خودش رو معرفی کند.
25. مشایعت خبرنگاران
26. آماده کردن خودرو برای جابجایی خبرنگاران
27. پیاده کردن نوار
28. تنظیم خبر و ارسال برای خبرنگارانی که حضور نداشته‌اند.
29. تماس با خبرنگاران رادیو تلویزیون برای اطلاع از زمان پخش
30. ضبط برنامه بعد از پخش
31. تهیه بریده جراید روز بعد
32. تحلیل محتوای اخبار انتشاریافته
33. تشکر از خبرنگارانی که مطلب رو خوب کار کرده‌اند.
34. قید این برنامه در گزارش ماهیانه روابط عمومی


border="0" ALT="Google" align="absmiddle">

دساعت وسخن باامام زمان